Przywództwo akademickie.
Projekt badawczo-wdrożeniowy
31.03.2021 – 31.10.2021
Projekt jest realizowany przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ” i dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki kwotą 118 750,00 zł. Całkowita kwota inwestycji wynosi 118 750,00 zł.
Cele projektu
Celem projektu jest:
- wypracowanie modelu przywództwa akademickiego, czyli takiego modelu przywództwa, który byłby dostosowany do kontekstu środowiska akademickiego;
- opracowanie programu rozwojowego (training seminar), który służyłby rozwojowi kompetencji przywódczych u osób odgrywających tę rolę w środowisku szkół wyższych.
Zadania realizowane w ramach projektu
W ramach projektu będą realizowane następujące zadania:
- pogłębiona analiza danych zastanych (desk research) w obszarze przywództwa akademickiego oraz krytyczna analiza funkcjonujących modeli;
- diagnoza modelu przywództwa na podstawie wywiadów indywidualnych z praktykami przywództwa i liderami środowiska akademickiego z kraju i zagranicy.
- opracowanie programu i narzędzi szkolenia podnoszącego kompetencje w ramach zdefiniowanego modelu oraz przeprowadzenie pilotażowej edycji programu szkoleniowego dla liderów środowiska akademickiego wywodzących się z najważniejszych ośrodków akademickich kraju (Warszawa, Kraków, Wrocław, Toruń, Poznań, Gdańsk, Białystok, Lublin).
- ewaluacja pilotażu i opracowanie rekomendacji działań wdrożeniowych modelu przywództwa akademickiego w Polsce oraz przeprowadzenie konsultacji rekomendacji i raportów cząstkowych oraz raportu końcowego.
Grupy docelowe projektu
Projekt skierowany jest do liderów środowiska akademickiego wywodzących się z najważniejszych ośrodków akademickich kraju (Warszawa, Kraków, Wrocław, Toruń, Poznań, Gdańsk, Białystok, Lublin).
Efekty projektu
W ramach projektu powstaną następujące produkty:
- pogłębiona analiza danych zastanych;
- diagnoza modelu przywództwa na podstawie wywiadów indywidualnych z praktykami przywództwa i liderami środowiska akademickiego z kraju i zagranicy;
- program i narzędzia szkolenia podnoszącego kompetencje w ramach zdefiniowanego modelu;
- raport oparty na ewaluacji pilotażowego szkolenia;
- raport zawierający rekomendacje ekspertów i interesariuszy.